Opći uvjeti poslovanja

Ovim Općim uvjetima poslovanja reguliraju se pitanja postupka narudžbe robe i zasnivanje ugovornog odnosa, načina plaćanja i dostave robe, prava i obveze naručitelja kod preuzimanja i reklamacije robe, pravo na jednostrani raskid ugovora od strane Potrošača, te način ulaganja prigovora.

Isti su objavljeni na Internet stranici društva ANEMONA I.G.M. d.o.o., te su u svakom trenutku dostupni kupcima i potrošačima.

Anemona I.G.M. d.o.o. zadržava pravo izmjene ovih Općih uvjeta, asortimana i cijene proizvoda, kao i ostali sadržaj. Svaka promjena ovih Općih uvjeta biti će obavljena  na Internet stranicama Anemona IG.M. d.o.o., te će se smatrati da je Kupac/Potrošač s istima upoznat.

ZNAČENJE POJMOVA
U smislu ovih Općih uvjeta poslovanja ANEMONA I.G.M. d.o.o. se smatra Prodavateljem
Kupac je bilo koja pravna osoba ili fizička osoba koja u okviru svoje poslovne djelatnosti obavlja kupnju ili naručuje usluge od strane Prodavatelja, a koja ne uživa posebnu zaštitu koja je temeljem Zakona o zaštiti potrošačima osigurana samo za potrošače
Potrošač je svaka fizička osoba koja sklapa pravni posao ili djeluje na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti
Potrošački ugovor je ugovorni odnos između Prodavatelja i osobe Potrošača
Naručitelj je zajednički naziv za Kupca i Potrošača u situacijama kada se njihova prava i obveze ne razlikuju
OSNOVNI PODACI PRODAVATELJA:
Naziv: ANEMONA I.G.M. d.o.o.

Sjedište: Kameniti stol 2, 10000 Zagreb
Kontakt telefon: 00 385 (0) 12312-697
Kontakt e-mail (za narudžbe, reklamacije i povrat proizvoda):  anemona@anemona-igm.hr
 
NARUDŽBA ROBE I ZASNIVANJE UGOVORNOG ODNOSA

Kupac/Potrošač se obvezuje upit za narudžbu određene robe uputiti pisanim putem na e-mail adresu:  anemona@anemona-igm.hr ili na adresu sjedišta društva Zagreb, Kameniti stol 2.

Prodavatelj će odgovoriti na upit najkasnije u roku od 2 radna dana od primitka upita na način da će Kupcu/Potrošaču dostaviti ponudu u kojem će jasno biti navedena specifikacija i cijena robe koja je predmet narudžbe ili će obavijestiti Kupca/Potrošača o nemogućnosti dostave ponude.

Sastavni dio ponude čine i ovi Opći uvjeti poslovanja, te  se smatra da je Kupac prihvatom ponude s istima upoznat i suglasan.

Ponuda obvezuje Prodavatelja do isteka roka koji je naveden na ponudi. Ako rok važenja ponude na istoj nije istaknut, ponuda prestaje obvezivati Prodavatelja istekom 8. dana od dana dostave ponude Kupcu/Potrošaču.

Ugovor je sklopljen kad Kupac/Potrošač prihvati ponudu. Ponuda se prihvaća pisanom izjavom dostavljenom putem e-maila ili poštom preporučeno na adresu sjedišta Prodavatelja iz koje se može zaključiti da je Kupac/Potrošač pristao na dostavljenu pisanu ponudu, odnosno zatražio dostavu robe ili izvršenje usluga prema istoj.

Prešutno se ponuda smatra prihvaćenom i kad Kupac izvrši uplatu po predračunu izdanom prema dostavljenoj ponudi.

Ugovor koji se smatra zaključenim prihvatom ponude je jednokratne prirode, te se smatra ispunjenim isporukom robe te izvršenim plaćanjem od strane Naručitelja, osim u slučajevima njegova raskida sukladno odredbama ovih Općih uvjeta poslovanja.

PLAĆANJE

Plaćanje robe moguće je temeljem izdanog predračuna ili pouzećem.

Ukoliko se plaćanje vrši temeljem predračuna, roba će biti otpremljena u roku od 3 radna dana od primitka uplate. U paketu s naručenom robom Prodavatelj će dostaviti Kupcu i račun.

Ukoliko se roba plaća pouzećem, ista se otprema u roku od 3 radna dana od prihvata ponude od strane Kupca/Potrošača, a isplata se smatra izvršenom u trenutku predaje gotovinskog iznosa novca koji odgovara prihvaćenoj ponudi ovlaštenom dostavljaču.

DOSTAVA

Roba u vrijednosti iznad 50,00 EUR (376,73 HRK prema fiknom tečaju konverzije 1EUR=7,53450 HRK) dostavlja se o trošku Prodavatelja, dok će se troškovima dostave robe ispod navedene vrijednosti Kupac/Potrošač obavijestiti prilikom slanja ponude.

Prodavatelj nije u mogućnosti jamčiti Kupcu/Potrošaču isporuku od strane ovlaštene dostavne službe u određenom roku, te u slučaju da isporuka ne bude izvršena u roku od 5 radnih dana od otpreme naručene robe, Kupac/Potrošač se poziva obavijestiti Prodavatelja o navedenom kako bi se mogli utvrditi razlozi kašnjenja i eventualno, ako je izvjesno da isporuka neće biti izvršena u razumnom roku, poslati zamjenska roba.

CIJENE PROIZVODA

Sve cijene proizvoda izražene su u eurima s uključenim porezom na dodanu vrijednost.

Do 31.12.2023. godine Prodavatelj je u obvezi dvojnog iskazivanja cijene u euru i kuni uz primjenu fiksnog tečaja konverzije 1 EUR = 7,53450 HRK, te sukladno pravilima za reračunavanje i zaokruživanje u skladu sa Zakonom o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj

U cijenu proizvoda nije uključen trošak dostave koji se plaća posebno, a o čemu će Kupac/Potrošač biti obaviješten prilikom slanja ponude.

PREGLED ROBE I REKLAMACIJE

Naručitelj je dužan po preuzimanju primljenu robu na uobičajeni način pregledati ili je dati na pregled i o vidljivim nedostacima (pogrešno isporučena roba,  nepotpuni proizvod ili slično) obavijestiti Prodavatelja u roku od osam dana, a kod trgovačkog ugovora bez odgađanja, inače gubi pravo koje mu po toj osnovi pripada.

Ako je Naručitelj otpremio stvar dalje bez pretovara, a prodavatelju je pri sklapanju ugovora bila poznata ili morala biti poznata mogućnost takve daljnje otpreme, pregled stvari može biti odgođen do njezina prispijeća u novo odredišno mjesto, i u tom slučaju Naručitelj je dužan prodavatelja obavijestiti o nedostacima čim je po redovitom tijeku stvari mogao za njih doznati od svojih klijenata.

Kod potrošačkih ugovora Potrošač nije obvezan pregledati stvar niti je dati na pregled, ali je obvezan obavijestiti Prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na potrošača.

Kad se nakon primitka stvari od strane Naručitelja pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, isti je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti Prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio, a kod trgovačkog ugovora – bez odgađanja.

Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari, a kod trgovačkog ugovora šest mjeseci.

Kupac/Potrošač koji je pravodobno i uredno obavijestio Prodavatelja o materijalnom nedostatku može zahtijevati uklanjanje nedostatka, predaju druge stvari bez nedostatka, sniženje cijene ili raskid ugovora. Troškove otklanjanja nedostatka i predaje druge stvari bez nedostatka snosi Prodavatelj.

Kupac gubi pravo da raskine ugovor zbog nedostatka stvari kad mu je nemoguće vratiti stvar ili je vratiti u stanju u kojem ju je primio.

Ipak kupac može raskinuti ugovor zbog nekog nedostatka stvari ako je stvar potpuno ili djelomično propala ili oštećena zbog nedostatka koji opravdava raskid ugovora, ili zbog nekog događaja koji ne potječe od njega niti od neke osobe za koju on odgovara.

Isto vrijedi ako je stvar potpuno ili djelomično propala ili oštećena pri ispunjenju obveze Kupca da pregleda stvar, ili ako je Kupac prije nego što je otkriven nedostatak potrošio ili izmijenio jedan dio stvari u tijeku njezine redovite uporabe te ako je oštećenje ili izmjena bez značenja.

Na način otklanjanja materijalnih nedostataka naručene robe primijenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima.

POSEBNE ODREDBE O JEDNOSTRANOM ODUSTANKU OD KUPNJE OD STRANE POTROŠAČA

Potrošač ima pravo, bez navođenja razloga, jednostrano raskinuti ugovor sklopljen izvan poslovnih prostorija ili sklopljen na daljinu najkasnije u roku od 14 dana od kada je njemu ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, roba koja čini predmet ugovora predana u posjed.

Ako je jednom narudžbom naručio više komada robe koji trebaju biti isporučeni odvojeno odnosno ako je riječ o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki, rok  za slanje obavijesti počinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, predan u posjed zadnji komad ili zadnja pošiljka robe.

Ako je ugovorena redovita isporuka robe kroz određeni period, rok za slanje obavijesti počinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, predan u posjed prvi komad ili prva pošiljka robe.

Obavijest o jednostranom raskidu Potrošač mora dostaviti pisanim putem i to poštom preporučeno na adresu ANEMONA I.G.M. d.o.o., Kameniti stol 2, 10000 Zagreb ili putem e-maila na adresu: anemona@anemona-igm.hr unutar navedenog roka od 14 dana i to na obrascu koji je objavljen na Internet stranici ili neformalnom pisanom izjavom u kojoj se poziva na jednostrani raskid ugovora i povrat točno određenog proizvoda (preporučljivo je navesti broj računa po kojem je roba isporučena, opis proizvoda od čije se kupnje odustaje, cijenu, osobne podatke potrošača, te broj bankovnog računa na koji bi se trebao vratiti iznos kupovnine umanjen za trošak dostave proizvoda).

Kupac je dužan najkasnije u roku od 14 dana nakon slanja poruke o odustajanju robu vratiti Prodavatelju na adresu sjedišta društva.

Kupac prilikom vraćanja robe treba poslati i  presliku računa za robu koju vraća, svoje osobne podatke (ime i prezime, telefonski broj ili adresu e-pošte putem kojeg želi da ga Prodavatelj u slučaju potrebe radi realizacije odustanka narudžbe, te povrata robe kontaktira) te broj bankovnog računa na koji želi povrat kupoprodajne cijene.

Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.

Prodavatelj nije dužan prihvatiti vraćenu robu ako je ona uništena, pokvarena, (djelomično) izgubljena ili se njezina količina smanjila, osim ako je roba u navedenom stanju bila prilikom primitka proizvoda i Potrošač je navedenom obavijestio dostavljača i Prodavatelja.

Prodavatelj se obvezuje Potrošaču vratiti uplaćeni iznos umanjen za trošak dostave proizvoda najkasnije u roku od 14 dana po primitku robe i to ukoliko je ista vraćena u originalnoj ambalaži, neoštećena i u nepromijenjenoj količini.

Potrošač nema pravo na jednostrani raskid ugovora ako je

1. u potpunosti ispunjen ugovor o uslugama za koji potrošač preuzima obvezu platiti cijenu, a ispunjenje je započelo uz izričit prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora ako usluga bude u potpunosti ispunjena

2. predmet ugovora je proizvod čija je cijena ovisna o promjenama na financijskom tržištu koje su izvan utjecaja trgovca, a koje se mogu pojaviti za vrijeme trajanja prava potrošača na jednostrani raskid ugovora

3. predmet ugovora je roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču

4. predmet ugovora je lako pokvarljiva roba ili roba kojoj brzo istječe rok uporabe

5. predmet ugovora je zapečaćena roba koja zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga nije pogodna za vraćanje, ako je bila otpečaćena nakon dostave

6. predmet ugovora roba koja je zbog svoje prirode nakon dostave nerazdvojivo pomiješana s drugim stvarima

7. u ostalim slučajevima kada  taj jednostrani raskid nije moguć u skladu s odredbama Zakona o zaštiti potrošača

PRAVO NA PRIGOVOR

Potrošač ima pravo podnijeti Prodavatelju pisani prigovor u sjedištu društva ili putem pošte na adresi Kameniti stol 2, 10000 Zagreb ili putem e-maila: anemona@anemona-igm.hr.

Prodavatelj se obvezuje bez odgađanja na istovjetan način potvrditi primitak prigovora.

Prodavatelj se obvezuje u pisanom obliku putem pošte ili elektroničke pošte odgovoriti na prigovore u roku od 15 dana od dana zaprimanja prigovora, jasno se izjašnjavajući prihvaća li osnovanost prigovora potrošača ili ne.

O pisanim prigovorima potrošača Prodavatelj vodi evidenciju na trajnom mediju godinu dana od dana primitka pisanog prigovora potrošača.

Dokument jednostranog raskida ugovora.